Олександр Вилкул: "Фестиваль «The Best City.UA» - составная культурного бренда и имиджа Украины"Міжнародний
фестиваль Бест Сіті - місто рок-н-ролу з чотирма концертними майданчиками,
спортивними турнірами та арт-розвагами - відкриється 12 липня у парку
відпочинку «Новоселиця» під Дніпропетровськом. Напередодні старту музичного
фестивалю «The Best City.UA» його ініціатор і голова організаційного комітету,
віце-прем'єр-міністр Олександр
Вілкул розповів Укрінформу про ставлення до національної
культури, як Україні доводиться боротися за своє ім'я у світі та які наші шанси
наблизитися до репутації провідних європейських країн. - Олександре
Юрійовичу, чому Ви взялися за роковый фестиваль? - Це не
просто рок-фестиваль. Це український міжнародний музичний фестиваль. Я особисто
дуже люблю якісну музику, ціную її зміст, вплив на слухача. В юності здував пил
із платівок легендарних Beatles, Pink Floyd, Scorpions. Останні, до речі,
закриватимуть програму останнього дня фестивалю. І ми хочемо, аби до нас на
«The Best City.UA», як і на знаменитий «Сигет» в Угорщині, приїжджали групи зі
світовими іменами, які знають справжню цінність музики і виконують її
"наживо". Ті 72 години
музичного нон-стопу, які нам вдалося організувати, здивували як українців, так
і наших гостей. Ми отримали позитивні відгуки, тому продовжувати розпочате і
хочеться, і приємно. Це, до речі,
не перший наш досвід організації музичних фестивалів: у Криворізькому регіоні
10 років поспіль ми проводимо «Турбоfly». Ми раді відкривати нові імена,
оскільки віримо: зовсім скоро хедлайнерами найкращих міжнародних майданчиків
стануть музиканти, які грали на молодіжній сцені у «Новоселиці». - Чого
чекати від «The Best City.UA» цього року? - Ми
поставили високу планку - торік на фестивалі побувало понад 50 тисяч глядачів.
І цього року, впевнений, піднімемо її ще вище. Чекаємо на більшу кількість
гостей - іноземних туристів і прихильників живої музики. Відкрити Україну світу
по-новому, справити гарне враження на гостей та сформувати нову позитивну
репутацію нашої країни - це глобальне завдання, яке ми хотіли б вирішити. Тому
що культурні заходи міжнародного масштабу, за моїм глибоким переконанням, це
один із найефективніших способів донести інформацію про українські традиції та
досягнення. - Частенько
українські культурні ініціативи досить далекі від вимог та інтересів сучасного
світу. Ви знаєте якісь методи привернути до України увагу іноземних гостей? - Ми уважно
проаналізували роботу найбільших міжнародних фестивалів і розпочали роботу над
проектом національного масштабу - «Фестивальна Україна». Буде створено
інтернет-портал, за допомогою якого користувачі з усього світу зможуть
дізнатися про всі культурні події у нашій країні та взяти в них участь. Адже
українцям насправді є що показати і чим пишатися. Наприклад,
Петриківський орнаментальний розпис. Про нього знають в усьому світі. Це не
просто вид мистецтва - впродовж багатьох століть він зберігає у собі козацькі
традиції нашого народу. Це частина нашого національного колориту, як писанка
або яворівське різьблення по дереву. У Петриківці на Дніпропетровщині живуть
унікальні художники, і їхня багата історія творчості вже вийшла далеко за межі
України. Вона гідна статусу всесвітньої нематеріальної спадщини ЮНЕСКО. І я
сподіваюся, що таке визнання прийде. - Але одного
статусу мало, аби зберегти самобутній народний промисел. - Згоден.
Потрібно закласти міцну основу для його розвитку. Саме тому два роки тому я, як
губернатор Дніпропетровської області, підтримав проект навчання орнаментальному
розпису в школах, залучивши до чудової майстерності тисячі юних українців. А
цього літа Петриківку побачив весь світ у Парижі в офісі ЮНЕСКО, у десятках
країн пройшли виставки. У всіх, хто їх відвідував - захоплені відгуки. Петриківку
буде представлено і на міжнародному музичному фестивалі «The Best City.UA». У
«Новоселиці» проходитимуть майстер-класи, де гості зможуть повчитися у наших
майстрів орнаментального розпису. - А чим ще
Україна може сьогодні зацікавити іноземців? - Я вірю, що
лише стовідсотковим українським проектом. Тому над організацією фестивалю
працює команда професіоналів у сферах шоу-бізнесу, менеджменту, логістики,
здатних зробити український і, водночас, по-справжньому європейський фестиваль:
від музичної програми до інфраструктури. Хлопці працюють самовіддано, люблять
свою справу, і у них виходить приносити задоволення глядачам. Звичайно ж, нам
було б важко домогтися такого результату без сотень волонтерів. Цього року ми
створили молодіжну громадську організацію «Будуємо нову країну». За сприяння
ініціативної молоді, яка хоче розвиватися, брати участь у різних соціальних та
громадських проектах, наш фестиваль, впевнений, ще більше підвищить престиж
регіону та країни на європейському рівні. Нам важливо представляти
Дніпропетровщину як регіон талановитих людей, українських традицій і сучасного
мистецтва. І я пишаюся тим, що область розробила комплексну стратегію розвитку,
яка зміцнює репутацію нашої країни як надійного і перспективного партнера. Адже те,
якою представляється країна, річ вимірна. За результатами дослідження фахівців
американського Інституту репутації, Канада, Швеція і Швейцарія очолюють рейтинг
країн з високою репутацією. Україна, на жаль, поки знаходиться на 54-му місці.
І справа не тільки в економіці. Це відбувається ще і тому, що у світі досі не
так вже добре знають - що таке Україна, хто такі українці, що складає
українську ідентичність. Ми продовжуватимемо реалізовувати проекти, і Україна
підніметься у рейтингу. - Розкажіть
детальніше, що для цього робиться? - Ми активно
працюємо над розвитком національного туристичного потенціалу країни. Останніми
роками покращала транспортна інфраструктура, створено якісно нові можливості
індустрії туризму, яка повинна стати однією із стратегічних точок зростання
економіки країни. У містах
з'явилися хороші готелі. Вже сьогодні є можливість приїхати і прилетіти до
Києва, Дніпропетровська, Львова, Харкова, Одеси, Криму з СНД і далекого
зарубіжжя. А щоб бажання побувати у наших містах дійсно було у потенційних
гостей з-за кордону, ми повинні працювати над створенням комфортного
середовища. Адже це не тільки просто гарна природа і смачна кухня, але і
доброзичливі люди, чисті доглянуті міста і села, якісний сервіс. Як, наприклад,
у Словенії, що викликає у більшості своїх гостей справжній захват. Сприятливий
клімат для ділових операцій, прогресивна соціальна політика, високий рівень
безпеки, розвинена індустрія туризму і відпочинку - ось наша мета. Аби не лише
у наших людей, але і у іноземців з'явилося бажання жити, вчитися, працювати і
витрачати гроші саме в Україні. На мій погляд, саме таким показником можна
виміряти ефективність роботи уряду. - Тобто, від
репутації України залежатиме і її економічний стан? - Це
безпосередньо пов'язано. Емоції, які викликає згадка тієї або іншої країни,
можуть мати прямий вплив навіть на котирування акцій на міжнародних біржах.
«Країна має у своєму розпорядженні всесвітньо відомі бренди, що виробляють
високотехнологічну продукцію лише еталонної якості, і навіть рядовий робітник у
ній добре освічений» - всякий сьогодні скаже це про Німеччину або Південну
Корею. А Toyota, Ikea або Apple невіддільні від іміджу Японії, Швеції та США.
Країни з хорошою репутацією і високим рівнем внутрішньої культури залучають
більше інвестицій і туристів, які поширюють позитивні відгуки у себе на
батьківщині. І я переконаний: нам необхідно використовувати у просуванні
української продукції нашу багату культуру. Капіталізуючи її надбання, ми
підвищимо оцінку нашої країни і в очах іноземців, і у своїх власних. - На Ваш
погляд, фестиваль у "Новоселиці" вже став частиною бренду «Україна»? - Ми на
початку шляху. Вже багато хто говорить, що фестиваль «The Best City.UA» -
складова культурного бренду та іміджу України. Він здатний продемонструвати
сучасний культурний рівень країни і заразом довести, що культурна подія може
бути важливою частиною у структурі державних доходів. Як і Чемпіонат Європи з
баскетболу у 2015 році та проект «Олімпійська надія-2022», які забезпечать
успіх країни у різних сферах її розвитку. Адже бажання гостей відвідати нашу
країну, приїхати сюди знову, їхні позитивні враження з часом конвертуються у
конкретний прибуток і сприяють економічному зростанню. І тоді ще більше
українців зможуть сказати, що пишаються своїм громадянством, країною і
співвітчизниками.
|